Gesponsord naar Ameland met onderweg schilpadden..

5 september 2010 - Tynaarlo, Nederland

Zaterdag 21 augustus zijn we vertrokken vanuit Tynaarlo op weg naar Holwerd,een tocht van 80 km

Gestart om  9.00 uur  via Vries  en allerlei andere plaatsen, vervolgens langs de Dokkumer trekvaart, om uiteindelijk om 13.30 in  Holwerd aan te komen.

Daarna met de boot naar Ameland om vervolgens te koersen naar het dorpje Buren waar we een paar dagen hebben gelogeerd. Vanuit daar hebben we ook verschillende tochten gemaakt.

We genieten niet alleen volop van de verscheidenheid aan landschappen maar ook van de prachtige ontmoetingen met verschillende mensen.Zo raakten we in Dokkum in gesprek met een dame die op een boot een schilpad herbergde. Ze vertelde dat haar man het beestje  40 jaar geleden tegen haar wil had meegenomen en vanaf dat moment ze altijd met het gezin was meegereisd. Op de vraag hoe oud een schilpad kan worden antwoordde ze heel nors " je krijgt dat beest tegen je wil, je hele leven zit je er aan vast en dat beest dat overleefd ons ook nog en moet dus op de erfenislijst"

Tot slot nog een financiële tussenstand: afgelopen week is 215 euro overgemaakt door het koor de Walmatrozen uit Vries. Daarmee komt de tussenstand op 8000 euro