Een moeilijk besluit in Vezalay

14 juni 2010 - Vincelottes, Frankrijk

Vandaag ontving ik het volgende bericht:

Vandaag van Vincelotte naar Vezalay gefietst. Een prachtige fietstocht  langs de Lyonne .Het laatste stuk van 20 km wederom een aantal forse klimpartijen, waarbij we bemerkten dat knieen en heupen (ondanks de rustperiode) aan het einde van het latijn zijn.

Na lang en emotioneel beraad hebben we besloten om te stoppen. Ons besluit heeft te maken met de 1100 kilometers die we achter de rug hebben en het effect daarvan op lijf/leden maar vooral over de klim die we nog moeten gaan maken.

Ze sluiten het bericht af met onderstaande groet:

Bedankt iedereen voor de onzettende warme belangstelling maar we kunnen niet anders dan dit voor ons emotionele besluit nemen, de gezondheid gaat voor.

Ze blijven tot a.s weekend in Vezalay waarna ze zullen terugkeren naar Nederland.

Deze week meer informatie.....

1. Fokje Blaauw- Burghgraef.:
    14 juni 2010
    Go Wies en Anne wat nou jammer,jullie hebben al heel wat km er opzitten, jammer dat het nu stopt, maar ja ,net als je zelf zegt gezondheid gaat voor,tot later,we zien jullie hier wel weer.
    De hartelijke groeten Jan en Fokje Blaauw.
  2. Mina Menninga:
    Hallo Wies en Anne,

Erg jammer dat jullie nu besloten hebben om te stoppen.Toch vind ik het een hele prestatie, maar gezondheid gaat voor. Geniet nog maar even en we zien jullie weer in Tynaarlo.

Groetjes van Harm en Mina Menninga
  3. Jeannet Darwinkel:
    Wies en Anne,
    Wat een enorme prestatie hebben jullie neergezet! Petje af! Jammer dat jullie dit besluit hebben moeten nemen, maar jullie gezondheid gaat zeker voor!

Groetjes, Jeannet Darwinkel
  4. Janne Zevenberg:
    Hoi Anne en Wies,

Wat moedig om te stoppen en dat het emotioneel is kunnen wij ons voorstellen en je neemt zo'n beslissing ook niet zomaar.
    Als het niet meer gaat en het voelt zo dan moet je moedig zijn en de beslissing nemen voor je lichaam , want die moet nog lange tijd mee.
    Natuurlijk is dat jammer en zou je liever anders hebben gewenst,maar goed.
    Nu bijkomen en dan afreizen naar Nederland met alle ervaringen die je rijker bent geworden.
    Ik vind het al heel wat zoals jullie het tot nu toe hebben gedaan en dat jullie al zo'n eind zijn gekomen vind ik al bewonderingswaardig.
    Mijn zegen hebben jullie en een goede reis terug.
    Geniet nog even van al het moois om jullie heen en dan hopen wij jullie binnenkort te ontmoeten en alle verhalen te mogen horen ( buiten dat wat er allemaal geschreven is op deze site )

Heel veel sterkte met dit besluit en tot gauw l;iefs van Janne en Klaas
  5. Saakje en Frans:
    Beste Anne en Wies,
    Wat jammer voor jullie maar erg verstandig!(en jullie zijn verstandige mensen).
    Maar ondanks hebben jullie toch een hele prestatie neergezet, wij doen jullie dit niet na.
    Groetjes en hele goeie terugreis!
    Frans en Saakje
  6. Ans en Piet:
    ha Anne en Wies,

Kom svp met opgeheven hoofd terug!!!
    Jullie hebben gedaan wat jullie konden en zijn daarbij tot jullie grenzen gegaan, respect!!
    Dat je dit moeilijke besluit moest nemen, doet niets aan het feit dat jullie je hebben ingezet voor het kind in nood in een wereld waarin velen anders denken. Daarom, juist ook nu HULDE voor jullie inzet.

ans en piet
  7. Thea en Marcus:
    Lieve Anne en Wies
    Jullie kunnen met opgeheven hoofden terug komen,wij vinden het heel moedig dat jullie er zo wie zo aan begonnen zijn, geniet nog van jullie dagen die je daar zijn en rust goed uit.
    groetjes Thea en Marcus
  8. erik:
    Lieve ouders,

Ik weet hoe zwaar jullie het hebben gehad. Op doorzettingsvermogen zijn jullie er gekomen. Hulde! De kinderen in Namibie zullen jullie dankbaar zijn. Er gaat een mooi bedrag hun kant op. Aankomend weekend zullen we Nederland luid toeterend binnenrijden, zodat iedereen weet wat voor ongelofelijke prestatie jullie hebben geleverd.
  9. miranda:
    15 juni 2010
    tuurljk is het jammer maar zoals je zelf wel een tegen mij hebt gezegt anne jullie hebben het geprobeerd en dat is het belangrijkste geniet nog even van de rust en omgeving in frankrijk en tot ziens in de boerderij (als de ledematen het weer toe laten). mijn zus is inmiddels al over de helft ze willen alleen niet vertellen wat het wordt (balen)

het was leuk om jullie al die weken te volgen

groetjes miranda
  10. wendelien en simon Kuipers:
    hallo Anne en Wies.
    We hebben met spanning jullie reis gevolgd en kregen steeds meer bewondering voor jullie inzet.
    Jammer, dat jullie moeten stoppen, maar jullie kijken vast ook terug op een fantastische ervaring.Maar jullie gezondheid gaat voor alles.Maak er nog een paar fijne dagen van in Vezelay en hartelijk welkom weer aan de Torenakkers!
    Groetend Simon en Wendelien.
  11. Ge heidemans:
    hey hallo wies en Anne
    Wat een dapper en verstandig besluit. Gezondheid gaat boven alles! Jullie hebben het toch maar zover gehaald! Alle respect voor jullie. Nu een aantal dagen even genieten en uitrusten en daarna weer lekker naar je eigen plekkie in Tynaarlo. Tot dan , de groetjes van ons allemaal
  12. jaap en wieneke:
    15 juni 2010
    hallo broer en schoonzus wij zijn trots op jullie dat je na zo een inspanning dit besluit neemt de prestatie is enorm maar het is OOK belangrijk DAT ALS JULLIE WEER THUIS ZIJN JE OP EEN GEZONDE MANIER JE WEER KUNT IN ZETTEN VOOR EEN ANDER NOCH EEN PAAR LEUKE DAGEN EN WEL THUIS
    LIEFS JAAP EN WIENEKE
  13. Jaap en Ria kaspers:
    Hallo Anne en Wies.
    Ook wij hebben jullie gevolgd. Toch was het vandaag even schrikken, toen wij hoorden dat jullie ermee waren gestopt. Maar zoals eerder gezegd, gezondheid gaat boven alles. Jullie hebben het geprobeerd.
    Alle hulde. Geniet er maar nog even van en tot ziens in Tynaarlo. Groeten Jaap en Ria
  14. EHADDERINGH:
    15 juni 2010
    Lieve Anne en Wies, wat een moeilijk maar goed besluit hebben jullie genomen !!!
    Bedenk vooral dat jullie voor een heleboel mensen te belangrijk zijn om je lichaam te veel te forceren !!
    Jullie hebben een geweldige prestatie neergezet, en daar mogen jullie buitensporig trots op zijn !!
    Het doel wat jullie voor ogen stond zal erg blij zijn met het geweldig bedrag wat jullie bij elkaar hebben gefietst.
    Wij hopen jullie snel te zien en mooie verhalen van jullie te horen !
    Tot ziens, Wiecher en Els .
  15. Anne en Thea:
    Lieve Anne en Wies

Een vertandig besluit, ondanks dat je er moeite mee hebt.Is dit toch wel een goeie keuze wat je hebt gedaan.
    Een goede thuis reis en wel thuis.

Anne en Thea
  16. Jos en Dirk de Vrieze:
    16 juni 2010
    Lieve Wies en Anne,

Als de gezondheid het niet meer toelaat gaat het verstand boven het gevoel en is het verstandig te stoppen. Ik vind het een grootse prestatie van jullie. Goede reis terug.

Jos
  17. Henk en Adèle Roeters:
    16 juni 2010
    Wat jammer dat jullie nu moeten stoppen.
    Helaas zijn wij er niet om jullie te ontvangen, maar we spreken elkaar zeker binnenkort.
    We wensen jullie een veilige reis terug.
    Tot ziens, liefs van Henk en Adèle
  18. Tineke en oom Piet:
    17 juni 2010
    Lieve Wies en Anne,
    We hebben jullie tocht dagelijks gevolgd en hebben grote bewondering voor wat jullie al hebben gepresteerd. Jammer voor julle dat je het niet af hebt kunnen maken,maar wel een goede keus. We wensen jullie een goede reis terug en tot ziens
  19. Marion en Ricardo:
    18 juni 2010
    Lieve Wies en Anne,

Meer dan alleen maar hulde. Jullie weten misschien nog dat ik thuis een hele verzameling petten heb. Die neem ik allemaal en 1 voor 1 voor jullie af. Ik zou het zelf niet kunnen opbrengen om zelfs te beginnen aan zo'n tocht! Dat jullie dat wel hebben gedaan met die nobele gedachte.., geen petje maar chapeau!
    Niks niet jammer dat jullie nu terugkomen. Je hebt maar 1 lijf en jullie gaan voor een rijk leven. Hoop jullie binnenkort weer te zien en te horen.
    Marion en Ricardo.
  20. Herman Scholte:
    18 juni 2010
    Hallo Wies en Anne,

Helemaal eens met de reacties dat jullie een enorme prestatie hebben geleverd. Rust lekker uit en op naar Drenthe.

Met vriendelijke groet,
    Herman Scholte
  21. Bé Speelman:
    20 juni 2010
    Hallo Anne en Wies,
    Na al dat voetballen nu maar eventjes weer op zoek naar jullie.
    En dan lees ik jullie stoppen ermee.
    De reden gelezen en dan begrijp ik best dat jullie kiezen voor de gezondheid dus stoppen.
    1100 km dat is niet niks mijn complimenten en jullie doelstelling is redelijk geslaagd.
    Tot wederziens in Tynaarlo met de groeten van Bé en Mientje Speelman.
  22. B. Brink en Harry:
    22 juni 2010
    Lieve wies en anne,
    Harry verteld mij dat hij zich raar moet vergissen maar dat hij wies gezien heeft vandaag, ik zeg daarop: dat lijkt me stug,want ze zijn nog niet terug. Maar heb bij mam direkt de pc aan gedaan en lees nu dus dat de gezondheid de doorslag heeft gegeven om helaas vervroegd te stoppen. Jammer, maar bedenk dat jullie beiden een goede keuze hebben gemaakt en een SUPER prestatie hebben neergezet!!De tocht was niet niks en het was een geweldige ervaring, toch? Rust nu maar lekker uit in ons eigen landje, en geniet aankomend weekend van het mooie weer en kijk terug op een moooie belevenis samen, die nemen ze je nooit meer af! Lieve groeten,Bea en Harry.