Mardi, de 8e dag.................

2 juni 2010 - Verviers, België

Vanmorgen vanuit Vervier de route weer opgezocht. Op gevoel is het gelukt om bij Polleur weer op de route terecht te komen. Vandaag geklommen tot 600 meter , wat prachtige vergezichten opleverde. Maar vandaag toch ook met het "grunningse snot voor de neus" af en toe was het zwaar en in geen velden of wegen een kop koffie. Onze maaltijd bleef beperkt tot drie kleine stokbroodjes .
We spraken onderweg met een geweldig leuk Vlaams echtpaar, waarvan het huis direct langs de pelgrimroute staat.  Ze vertelden dat de meeste pelgrims het huis als stopplaats gebruiken om even te rusten. Vanzelfsprekend hebben wij dat ook gedaan. Vervolgens, na veel opbeurende woorden, weer op route met een klim van 3 kilometer voor de boeg..

Om onze lichamen een beetje te sparen zijn we om 9.30 uur gestart
en om 15.00 uur gestopt. We vonden een heel klein hotelletje met zes kamers . De eigenaren zijn een Ned/ Vlaams echtpaar. Bij aankomst waren ze verbijsterd dat een echtpaar deze tocht fietst. Dat  ze in de afgelopen vijf jaar nog niet meegemaakt!! Zo worden we iedere keer weer verrast.

We zitten nu in Porte de la Liene  aan de rivier de Ambleve. In de periode 1840-1935 werd in dit gebied mangaanerts gewonnen . Een gebied met schitterende dalen en een
ruige rivier de Ambleve en Lienne. De spoorlijn Luik/ Luxemburg ligt direct achter ons verblijf.

Het was een donkere maar droge en prima fietsdag. Morgen willen we proberen Bastogne te halen
tot zover weer voor vandaag

een huishoudelijke mededeling: we hebben voor onze veiligheid en ieders geruststelling in Vaals een helm gekocht. Daar hebben we nu profijt want regelmatig koersen we met snelheden van  meer dan 40 kilometer per uur.

1. Jeannet Darwinkel:
    2 juni 2010
    Dag Anne en Wies,
    Wat leuk om jullie onderneming zo te volgen!
    En wat een belevenissen onderweg!
    Ik wens jullie heel veel succes en plezier!
    Groetjes, Jeannet Darwinkel
  2. B. Brink en Harry:
    2 juni 2010
    Lieve anne en wies.

We hopen dat de tocht nog naar jullie eigen tevredenheid verloopt, wat een prestatie, en wat een belevenissen! Begrijp dat het af en toe ook aardig afzien is,maar het is allemaal zoals we lezen wel de moeite waard.Maar we vragen ons wel af, of jullie ook een zekere snelheidslimiet hebben, want jeetje zeg wat koersen jullie snel!!hahaha. We volgen de verhalen op de voet, prettig te lezen,fijne fietsdagen,n mooie opbrengst, en peddel ze maar op de pedalen, groetjes en liefs van ons uut zuutlaren.
  3. Ge heidemans:
    3 juni 2010
    Hey hallo Wies en Anne
    Ik lees dat het allemaal prima verloopt. Jullie zien onderweg heel veel mooi natuur en ontmoeten aardige en interessante mensen. Wat een avontuur! Nog effe volhouden, he? Hahahaha. Hier gaat alles prima. Oe toentie stoat (ligt) er prima bij. We blijven jullie volgen. Groetjes van deze kant. Tot mailens!
  4. ria gijselaers:
    3 juni 2010
    hallo anne en wies,fijn die Ardennen,is weer eens andere koek dan de bemelerberg!!ben blij dat jullie helmpjes gekocht hebben,komen jullie tenminste veilig bij de heilige jacobus aan.Wij vertrekken morgen naar frankrijk en mochten jullie van de koers afraken,wederom...welkom.het ga jullie goed.